Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Povzdechnutí nad nabídkou obchodů a částečně i hospod

Lije do sebe jednu z vynikajících českých dvanáctek, usoudil jsem, že i zdánlivě méně vážné téma si zaslouží pojednání. Ano, jedná se o nápoje.

Nejdřív ta pruda

Co mě opravdu supermaximálně prudí, je nabídka "radlerů" v obchodech. Na radlerech jsem zčásti vyrůstal, však jsem se taky najezdil na kole až až, později jsem tento nevídaný nápoj začal objednávat v českých hospodách, kde na mě zpočátku koukali jako na exota, než se rozšířilo povědomí, že se to na západ od Šumavy fakt pije. V Německu na něj pivovary dodávají nebarvenou citronádu, což se v ČR myslím moc nevyskytuje, ale to neva. Právě jeden z těch prvních radlerů, který jsem si objednal tady, byl smíchaný s růžovou točenou sodovkou, tedy malinovkou, a chuť byla stejně skvělá jako barva (barva pěny byla fenomenální). Dobrá tedy, v hospodách člověka toužícího po radleru dnes obslouží dostatečně, kámen úrazu je ovšem v nabídce tzv. radlerů v obchodech: To nejsou piva smíchaná s limonádou, to jsou nealko piva smíchaná s limonádou!! Hrůza, podvod!!

No, nebudu se rozčilovat. Jenom si ještě zavzpomínám, že jsem pro tento nápoj razil název v překladu, tedy "cyklista". "Jednoho cyklistu prosím", no řeknite, nezní to pěkně? Leč neprosadil jsem to.

A potom taková chutná představa

Jiný nápoj, který se zde před pádem opony ani po ní nevyskytoval, je Spezi. Tedy tak to nazval první producent, kterého to napadlo, a z důvodů omezeně udělované licence na toto pojmenování vznikl jiný label, Mezzo Mix. Ten už jsem sice možná někde zahlédl, ale nápoj jako takový v ČR rozhodně prosazený, natož oblíbený, není. Jedná se o směs koly a oranžády, která v mých očích opravdu kloubí přednosti obou těchto nealko nápojů. Mám takové tušení, že jsem si to kdysi nechal namixovat někde, kde měli jak sudovou kofolu, tak i žlutou, ale pokud si to pamatuju správně, měl jsem tuto příležitost jednou.

Ale kdoví, třeba se v hospodách jen málo rozhlížím po nealko nabídce. Žízeň v nich zaháním dvanáctkou, jak už jsem psal. Nealko seance si nechávám na studánkovou vodu, která je ale jenom v lese, a na čaj, tedy řekněme zelený, abych byl srozumitelný, který je ale jen v civilizaci.

Autor: Tomáš Tatíček | neděle 11.6.2023 20:06 | karma článku: 8,06 | přečteno: 662x
  • Další články autora

Tomáš Tatíček

Neodpustím si to

a samozřejmě to nemyslím nikterak rasisticky. Ovšem byl jsem přímým svědkem založení onoho muzea, jehož (spolu-)zakladatel zemřel.

27.8.2023 v 19:15 | Karma: 20,00 | Přečteno: 544x | Diskuse

Tomáš Tatíček

Stručná úvaha ke kultuře a blahobytu

k čemuž pan neestébák řekl, že jsme se nikdy neměli líp, a pan politolog taková tvrzení očividně považuje za zbytečná; zato pořádá se svými dráby a dobrovolníky hon na nespokojené občany, označuje je za dezoláty, putinovce apod.

21.8.2023 v 20:39 | Karma: 24,73 | Přečteno: 640x | Diskuse| Společnost

Tomáš Tatíček

Tak teda o té demokracii

Vidím, že se s pojmem "demokracie" čaruje dnes podobně jako za bývalého režimu s pojmem "komunismus". Ne, nikdo tady nežil v komunismu ani nežije dnes v demokracii.

5.2.2023 v 20:56 | Karma: 27,82 | Přečteno: 857x | Diskuse| Společnost

Tomáš Tatíček

Ach, jak bylo krásně za komárů

To se tehdá neodehrávaly žádný volební divadýlka s tématy oblíbenej mazlíček nebo oblíbenej chlast. Každý občan ČSSR věděl přesně, že musí jít hodit lísteček do bedny, ať chtěl nebo ne, a bylo mu jasné, že se nic nezmění.

14.1.2023 v 0:47 | Karma: 11,36 | Přečteno: 512x | Diskuse| Miniblogy

Tomáš Tatíček

Pro Vás, vážený pane Olivo

... víte, ač si Vaší práce a působení vážím, musím se dopustit disputu. Možná jsem staromilec, možná jdu po správné cestě.

1.1.2023 v 8:46 | Karma: 26,19 | Přečteno: 918x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku dnes opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 561x
Ich bin frei

von jeder Partei,

von jeder Sekte,

ob bunt oder gescheckte.

(Johannes Baader)

Seznam rubrik